Aquarunning | Nieuw bij Sportfondsen Nijmegen!

Nieuws

Aquarunning | Nieuw bij Sportfondsen Nijmegen!

a-skip-running-drills-swimmingpool

Houd je conditie op peil

Vanaf maandag 19 augustus 2024 wordt Aquarunning een aquasportactiviteit binnen Sportfondsen Nijmegen.

Aquarunning is een alternatieve manier om gebruik te maken van het zwembad, naast het bekende (baantjes)zwemmen, waarmee mensen aan hun conditie kunnen werken.

Met de nieuwe aquasport heb je, wanneer je minder belastbaar bent, de keuze tussen de normale zwemactiviteiten of Aquarunning om je conditie te verbeteren of op peil te houden.


In Nederland voldoet slechts 45% van de mensen van 4 jaar en ouder aan de beweegrichtlijnen. Om dat te bereiken heeft onze collega Henriette, die de Aquarunninglessen gaat verzorgen, in het afgelopen jaar uit haar bestaande aquarunning trainingen die zij sinds 2020 geeft, de Aquarunning Fit Journey ontwikkeld. Met de Aquarunning Fit Journey wil zij een positieve bijdrage leveren aan het verbeteren van deze cijfers.

Aquarunning is een intensieve cardio-aquasport zonder muziek, gebaseerd op hardlopen. Het biedt de mogelijkheid om gericht aan je conditie te werken zonder de schokbelasting die bij traditioneel hardlopen komt kijken, omdat in de trainingen gebruik wordt gemaakt van de trainingszones Z1 t/m Z5. Tijdens aquarunning dragen de deelnemers een wetbelt en maken ze een hardloopbeweging in het water om vooruit te komen. Onder begeleiding van een instructeur volgen ze met de groep een trainingsschema in een zwembadbaan, waarbij je achter elkaar aan ‘rent’. Dit trainingsschema heeft dezelfde opbouw als een training op de atletiekbaan. Aquarunning verschilt van aquajoggen in de intensiteit, de structuur van een training, de afwezigheid van muziek en dat het een leerproces is. Deelnemers worden er beter in naarmate ze langer meedoen.

Tijden en locatie Aquarunning:

Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.